2 weken btje bikkelen & dan vakantie in Stockholm! - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Roos Bosch - WaarBenJij.nu 2 weken btje bikkelen & dan vakantie in Stockholm! - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Roos Bosch - WaarBenJij.nu

2 weken btje bikkelen & dan vakantie in Stockholm!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Roos

27 Februari 2009 | Finland, Kuopio

Dinsdag gewoon weer naar school, al stond mn hoofd daar niet echt naar. Twee weken waarin veel aan school gedaan moet worden voor de boeg, werkt bij mij nooit echt enthousiastmerend. Woensdag lekker ff naar de sauna om te ontspannen.

Donderdag en vrijdag gewone schooldagen. Op vrijdag hadden we onze 3e Finse les. Erg leuk, maar valt nog niet mee hoor. Snap wel wat de leraar allemaal uitlegt, maar in tegenstelling tot Dasa (weet niet hoe ze t doet) onthoud ik niet alles in 1 keer helaas. Dus dat wordt nog flink studiën als t tentamen voor de deur staat.

Vrijdagavond zijn we rond half 7 richting het Kallavesi meer vertrokken om te schaatsen bij maanlicht. Dat schaatsen ging prima, maar het maanlicht was ver te zoeken. Het was bewolkt, maar daardoor wat het meer toch nog verlicht door de stadsverlichting die reflecteerde op de wolken. Dus een soort van roze gloed over het meer. We hebben in de gezellige drukte 7 km geschaatst. Van 9 tot 10 hebben we gebowld met Ans, Eline, Kornelis (vriend van Eline) en Douwe (vriend van Kornelis & Eline), want die waren een weekje op bezoek. Het was erg gezellig en tegen al mijn verwachtingen in heb ik zowaar Eline bijna verslagen. Als mijn laatste worp niet zo triest was geweest had ik haar te pakken gehad. Maar de waarheid is hard en ik gooide slechts 1 kegel om en kwam dus ook maar 1 punt te kort. Wel een enorme persoonlijke verbetering vergeleken met vorige keer toen ik onderaan de rij eindigde. Toen nog ff drankje gedaan in de stad en om half 1 in bedje.

Zaterdag was de dag van de Ice marathon hier in Kuopio. Best big deal dachten wij, maar het viel helaas een beetje tegen. Misschien zijn wij Nederlanders gewoon wat meer spektakel gewend. We hebben wel ff lekker kunnen kletsen met wat NL kerels die vrienden kwamen aanmoedigen. Die hebben we dan ook zien finishen en ff handjes mee geschud. Toch weer leuk om nmr 1 en 2 op de 200 km ff te spreken. Verder dus niet heel spectaculair. De grillworsten voor n eurie waren trouwens wel erg lekker.

Daarna met Ansje naar de Lidl geweest, jaja, ff heerlijk Nederlands shoppen. Dus wat dingen ingeslagen en ik kan weer ff vooruit. Na t eten samen romantisch filmpje gekeken en toen nog ff de stad in voor paar drankjes met Katrin. We zijn paar andere kroegen in geweest, maar we kwamen vooral oudere, dronken mannen tegen….dus maar niet te laat naar huis. Zondag nml weer aan de studie.

Deze week verder ook niet zoveel beleefd. Maandag wasdag, wat n verrassing. Dinsdag school en er was een soort zeskamp op t meer in de stad voor studenten. Nog ff gekeken. Hoorde achteraf dat de meeste studenten in zeer beschonken toestand rond 6 uur richting huis gingen. Heerlijk, lekker actief in de frisse lucht bezig zijn. Gezond! Wat n giller zeg.

Woensdag examen van advanced computing. Word ik altijd beetje bang van en voelde me ook niet echt relaxed tijdens het tentamen, maar de docent stelde ons gerust met de woorden: ‘You are doing a great job, that’s exactly what I want to see. Don’t worry about it.’ Dus wel. Maar weinig mensen weten een onvoldoende te halen….en je zult zien…ben ik 1 van de gelukkigen. Na het tentamen ben ik heerlijk ff in mn uppie aan de wandel gegaan met muziekje erbij. Soms echt ff nodig, some private time & space. Ging rond half 4 de deur uit het bos in. Was van plan de zonsondergang te bekijken vanuit de houten toren in Neulemäki, maar ik kan het niet laten om bij elke bocht te denken; goh, wat zal er na de bocht te zien zijn. Rond 10 over 5 had ik het meer bereikt en kon ik een aantal mooie plaatjes schieten. Ik moest alleen nog wel het hele stuk terug en het begon al aardig schemerig te worden. Dus flink het tempo erin en toch nog ff bij de toren kijken. Heerlijk dat uitzicht. Al mn frustraties waren er toen wel uitgewandeld. Vandaag het cijfer terug en ik hoor jullie al zeggen; zie je nou wel. En idd, weer drukte om niets. Heb een 5 gehaald. En de becijfering is hier iets anders; loopt van 1 tot 5 en dat is allemaal voldoende. Dus 0 is onvoldoende. Best goed gedaan dus. Ik snap er niets van hoor.

Donderdag had ik met Katrin een presentatie over de NS vergeleken met de Deutsche Bahn voor het vak Business Strategies. Moet nog veel gebeuren voordat mn report over NS klaar is, maar de presentatie viel me niet tegen. Vrijdag nog met school aan de gang en skype date met Sake. Ff kijken bij t verjaardagsfeessie van Piotr in de gezamenlijke ruimte van mijn gebouw. Hij heeft met Natalia zelf wijn gebrouwen (met een veel hoger % want je bent Pool of je bent het niet) maar dat ga k zeker ff proeven. Lees het goed, alleen proeven; vertrouw dat spul voor geen cent. En kan het niet te laat maken, want op zaterdag begint ons avontuur om 5 uur ’s morgens al. Maar daarover later meer lieve lezers.

Ik wens u allen een goede nachtrust en tot ziens.

Ps: heb nog ff foto’s gemaakt van hoe mn kamer er tegenwoordig uitziet, want met al jullie kaartjes en foto’s wordt het onderhand aardig knus en kleurrijk hierzo. So check it out!

  • 27 Februari 2009 - 13:48

    Katie:

    Hey hey meid, Leuke foto's. Zie dat je kamertje er al gezellig uitziet.
    Veel plezier in Stockholm!

    Kussss

  • 27 Februari 2009 - 18:20

    Riemke:

    Hey Roos!

    Weer een leuk verhaal! De weken lijken me om te vliegen.. het is gewoon al bijna weer maart. Voor je het weet ben je weer terug!
    Zoals je wel van Sake hebt gehoord, vermaken wij ons hier ook wel prima. Je had de foto's van afgelopen weekend ook al bekeken, toch? ;)

    Veel plezier in Stockholm!

    Groetjes, Riemke

  • 02 Maart 2009 - 07:52

    Dagmar:

    Nice room!
    Leuk met al die foto's en kaartjes. Ja, je moet toch wat jah. :)

    Veel plezier in Stockholm!

  • 03 Maart 2009 - 05:56

    Martijn:

    hyvää päivää Roos,

    Als je weer in NL bent versla je ons allemaal met bowlen :)

    Ik ben benieuwd naar je verhaal over Stockholm, heel veel plezier!!

    Martijn


  • 04 Maart 2009 - 17:04

    Lieke:

    Daar is mn kaartje! En gelukkig is het niet de enige, maar is je kamertje al best een beetje opgefleurd! Njoy Stockholm en groetjes aan Ans en Eline!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Begin januari 2009 vertrek ik naar Finland. Wel te verstaan naar Kuopio. Ik ga voor 4 maanden een ander land verkennen en vakken volgen die een aanvulling zijn om mijn opleiding Communicatie. Daarnaast is het natuurlijk de bedoeling een hoop te zien, te horen, te voelen en te ruiken. Volgens mij heet dat in 1 woord:beleven! Dus dat ga k dan maar doen.

Actief sinds 01 Okt. 2008
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 25395

Voorgaande reizen:

05 Januari 2009 - 29 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: