Heerlijk Hollantia!! - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Roos Bosch - WaarBenJij.nu Heerlijk Hollantia!! - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Roos Bosch - WaarBenJij.nu

Heerlijk Hollantia!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Roos

11 April 2009 | Finland, Kuopio

Ik ben weer terug op mn stekkie en t is weer tijd om ff bij te kletsen. Ik was gebleven bij de dag voorafgaand aan mn vertrek richting Hollantia. Nou goed, die dag hebben we beetje uitgezeten, wachtende totdat we eindelijk mochten vertrekken. Toen ging, na 3 onrustige uurtjes slaap, om kwart over 3 de wekker. Ff bakkie thee, ja ik moet altijd een bakkie thee, zeker om 3 uur ’s nachts. Toen met de taxi naar t station, uurtje of 4 met de trein naar Tampere. Daar bus naar t vliegveld en nadat alles was gecheckt konden we eindelijk t vliegtuig in. Om vervolgens rond 11 uur Alko (vriend van Ans) in Bremen een knuffel te kunnen geven. Het weer was heerlijk tijdens mijn korte verblijf in NL en ik heb er echt van genoten. Mis ik hier wel hoor. Gister heeft t de halve gesneeuwd. Maar ik voel dat de lente eraan komt.

Uiteindelijk zag ik mn kereltje in Leeuwarden op t station staan en kon ik eindelijk een paar heerlijke tuutsjes incasseren. Echt fijn om hem weer te zien na bijna 3 maanden. Toen was ik weer thuis. Wel ff wennen hoor. Marieke had een quiche gemaakt en bij hun thuis heerlijk op de bank gehangen. Het was voetbalavond dus ik trof het ook nog. Moet zeggen dat het einde van de avond me niet meer zo helder voor ogen staat. Was echt tijd om naar bedje te gaan.

Donderdag, weer heerlijk weer, ff de stad in dingen regelen en nog wat items voor mn bruiloft outfit scoren. ’s Middags kwam mn wens uit: heerlijk met Sake genoten van n roseetje en n biertje op het terras in de zon. Helemaal goed. Nog ff lekker geshopt en toen met de trein (patatje en frikadel onderweg) naar Hardenberg. Goed om mama weer te zien.

Het bruidspaar heeft op vrijdag zo’n prachtige dag gehad. Het was heerlijk. Ik vond het super om mn familie weer ff te kunnen zien en spreken. Daarnaast was de bruiloft zeer geslaagd en heeft het bruidspaar (en alle andere aanwezigen, ik iig wel!!) ervan genoten. Ik heb zelfs nog een dansje gewaagd met mn broer. Maar we hebben ook heerlijk ff gehost met Nienke, Bouke, Wilma, Sil, Kirsten, Sake en natuurlijk mama!! Het was super gezellig. Geloof dat we rond 3 uur in Brucht in bed lagen. Echt uitslapen was er niet bij, want we gingen nog richting t nieuwe stulpje van broeder Sil. Dus met Sil in de auto richting Utrecht. En er moet nog best wat gebeuren, maar ze hebben ook al heel veel gedaan. Ziet er zeker goed uit. Sil, ik heb zeker zin om straks nog een weekend te helpen in de tuin of met whatever!!! Om 4 uur met de trein terug richting Leeuwarden. Mama stapte in Zwolle over in de trein naar Hardenberg, dus die zou ik ook over 2 maanden pas weer zien. Best raar om iedereen te zien en eigenlijk direct weer afscheid te moeten nemen. Maar probeerde er niet teveel bij stil te staan.

’s Avonds kon ik al mn maten weer ff zoenen en lekker bijkletsen. Het feestje van Sake was zeker ook gezellig. Die wijntjes gingen er best in moet ik zeggen, maar kon wel merken dat ik best gaar was van al dat heen en weer gerace. Trouwens, Marieke, ik kan dan wel schaapachtig kijken, maar dat wil niet zeggen dat ik me weg laat pesten hoor!! Maak je geen zorgen meid, ik weet echt wel dat de helft (of soms meer) van wat jij zegt blabla kan zijn. Maar toch bedankt voor de bezorgdheid.

Toen was t alweer zondag. Pff wat gaat dat snel, maar ik heb wel echt heel veel ondernomen en er het allerbeste van weten te maken. Dus nog 1 ding te doen; ff Stavoren bezoeken. Gezellig met schoonmoeder en Sake bakkie op t terras gedaan en een blokje om geweest. Ook nog haar nieuwe huisje mogen bekijken waar ze 15 april de sleutel van krijgt. Spannend hoor! En ’s avonds lekker wokken in Bolsward voor Sake zn verjaardag. Veel te veel naar binnen gestouwd, echt heel erg. Maandag op tijd weer naar Leeuwarden, want Sake moest weer aan t werk. Ik heb thuis nog ff gerommeld en toen in de stad nog wat dingen regelen en boodschappen doen. Ben ook nog ff bij Katie op visite geweest om mn verjaardagscadeautje te bemachtigen. Het was weer gezellig als vanouds. Wat dat betreft veranderd er ook niet zoveel als je n paar maanden weg bent….gelukkig maar.

Heerlijk speklappen gegeten waar ik zo naar uitkeek en lekker beetje gehangen met mn mannetje. Heb mn tas gepakt en toen zijn we nog een uurtje naar bed gegaan. En dat was dat. Hollantia time weer voorbij. Echt helemaal niet leuk. Heb het heerlijk gehad en zou best willen blijven, maar dat zit nou eenmaal niet in de planning. Dus wederom een laatste tuutsje om afscheid te nemen en weer op naar Bremen.

Na een lange reis waarbij ik amper wakker kon blijven (werd er trouwens niet fitter op, vooral na al die drukke dagen) kwamen we rond 4 uur weer ‘thuis’ aan. Ja, blij werd ik er niet van. Maar zal wel weer wennen. Woensdag nog vrij, op zich wel lekker, maar ook daar werd ik niet blij van. Mis mn kereltje wel weer ff stuk erger hoor..pff. Nix an zonder hem. Gelukkig hebben we nu McLeod’s Daughters om naar te kijken (thanks honey!!) en dat maakt t stukken beter. Maar goed, life goes on, dus donderdag naar school. ’s Avonds was er n BBQ georganiseerd en de 1e BBQ van t jaar konden we niet missen natuurlijk. Bij ons buiten staat er 1 en ondanks de koude wind, was het toch gezellig met ongeveer 10 luitjes ff gezellig wat worstjes en marshmallows te maken. Vrijdag weer vrij, maar wel met school bezig geweest. Met de meiden gegeten en toen beetje hangen, want ben snotjeverkouden. Volgens mij heb ik dat cadeau gekregen van Sake.

En nu is het zaterdagochtend, Paasweekend. Ben nog niet helemaal happy om hier te zijn, maar volgende week weer elke dag school dan wordt t vast beter. Moet zeggen dat t tijdens een dipje best lastig zin te maken om iets te ondernemen. En hoe meer je gaat hangen, hoe erger het wordt, dus we gaan gewoon door. Beetje bijslapen en dinsdag weer fris aan de slag. Moet dit weekend ook nog wat dingen voor school doen, dus kom mn tijd wel weer door. Heb trouwens ook nog cijfers terug: een 3 op Fins (hihi best blij mee) en een 5 op mn journal voor Intercultural Communication (ook best aardig dacht ik zo). Dus wat dat betreft zit het tot nu toe wel goed.

Ok, dit was het weer. Ik wil jullie nog ff bedanken voor al jullie leuke berichtjes. Blijft altijd leuk om te lezen en het geeft me altijd een glimlach om mn mond. Dus keep up the good work! Het was fijn om een aantal van jullie ff te zien en ik weet dat de tijd snel gaat. Ik ga er hier zeker nog van genieten, maar kijk ook uit om jullie begin juni weer te zien!!!

Tot later
Greetz Rozie

  • 11 April 2009 - 14:34

    Katie:

    Hey meid, nog ff volhouden daar. Gelukkig komen er nu voor jullie alleen maar leuk tripjes aan! De tijd vliegt voorbij. Voor je het weet zit je weer in Nederland. En dan kan ik je weer lastigvallen;-p

    Nog veel plezier daar! Ik kijk al uit naar je volgende verhaal.

    Dikke kus

  • 11 April 2009 - 19:36

    Nathalie:

    Hey Meissie,

    Kom op he meid, nog even volhouden en goed je best doen. Kan me best voorstellen dat dit vertrek moeilijker is dan de eerst keer. Hier hebben we het die donderdag nog over gehad.
    Ik wens je ondanks alles toch Fijne Paasdagen en hoop dat je ons kaartje hebt gekregen.

    Liefs Nathalie, Wim en Lucas

  • 12 April 2009 - 12:14

    Marieke:

    Roosje,

    Heerlijk dat jij weer in Finland bent :P!
    Lekker rustig hier!
    Hopelijk ga je daar nog even genieten, dan doen wij dat hier!

    xx

  • 13 April 2009 - 13:41

    Nienke:

    Ha meis! Zet hem op daar en doe de warme winterjas weer aan (moet ik ook hier in Glasgow) en die sauna helpt vast goed tegen het snotteren! Prachtige plaatjes heb je trouwens van de bruiloft geschoten, zullen B&W blij mee zijn! Kijk al uit naar de film beelden van pa, ik lag me slap als ik terugdenk aan die avond met al dat gehos!
    Slanthe Vhath (proost op z'n gaelic)!
    Knuf,
    Nienke

  • 14 April 2009 - 20:39

    Marijke:

    Klinkt heerlijk allemaal weer even terug naar holland! Maarja ook weer moeilijk om weer terug te moeten maaaar vergeet niet er komen weer allemaal leuke dingen! Haha 1 mei ben ik zeker van de partij. We zien nog wel even hoe en waar we afspreken!

    Liefs en enjoy st petersburg!!


  • 17 April 2009 - 07:58

    Breggina:

    Brrrrr, koud hoor die sneeuw. Hier alweer lekker een paar keer geterasst (maken we gewoon een werkwoord van!!! ;) ) Maar we terrassen gewoon nog lekker door als je weer in Hollantia bent hoor! Kun je het gewoon allemaal weer even inhalen :). Komt helemaal goed straks.Nu dus nog maar even genieten van de sneeuw en kou! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Begin januari 2009 vertrek ik naar Finland. Wel te verstaan naar Kuopio. Ik ga voor 4 maanden een ander land verkennen en vakken volgen die een aanvulling zijn om mijn opleiding Communicatie. Daarnaast is het natuurlijk de bedoeling een hoop te zien, te horen, te voelen en te ruiken. Volgens mij heet dat in 1 woord:beleven! Dus dat ga k dan maar doen.

Actief sinds 01 Okt. 2008
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 25395

Voorgaande reizen:

05 Januari 2009 - 29 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: