Ik kan er uren naar kijken.... - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Roos Bosch - WaarBenJij.nu Ik kan er uren naar kijken.... - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Roos Bosch - WaarBenJij.nu

Ik kan er uren naar kijken....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Roos

19 Januari 2009 | Finland, Kuopio

Mooi op tijd deze update toch? Als ik’t nou ook nog maar beetje kort kan houden.

Ik was gebleven bij het feessie in Henry’s Pub georganiseerd door de Student Union van een andere universiteit hier in Kuopio. Wij waren vanaf 20:00 van de partij. Eerst aan t bier; hele grote glazen voor maar 2 euries. Vervolgens over op een soort lemon limonade (met alcohol natuurlijk) wat ze iets van ‘longkaré’ noemen. Erg lekker. Was super gezellig en het was vermakelijk om te zien hoe de rockers met hanekammen (heb nog ff gevraagd of ik eraan mocht zitten en met ze op de foto mocht) tegen elkaar inbeukten en dat dat dan een soort van dansen moet voorstellen. Poeh, en ze waren best dronken. Grappig om te zien. Op tijd naar huis, heeeeeeeeel slecht geslapen en de wekker ging weer om 6:30. Pffff…

Toen ff was lesjes gevolgd (niet zo belangrijk) en ’s middags met de meiden onze planning voor komende maanden doorgenomen. Wat willen we doen en wanneer kan het?? Onze trip naar Lapland is geboekt hoor. Lijkt me fantastisch. Bij helder weer 100% kans om het Noorderlicht te zien. Verder willen we graag naar Tallin, Turku, Stockholm, Helsinki en St. Petersburg. Hier gaan we voor een vak van school (Russian Trade & Culture) naar toe, lijkt me een geweldige ervaring. Dus jullie snappen het al: druk druk druk met heel veel leuke dingen en school moet er een beetje tussen in passen…..ergens…

Toen was het zaterdag en ging mn wekkertje om 7:30!! Jaja, we zijn best fanatiek. Het zou een mooie zonnige dag worden en die komen er voorlopig niet meer, dus erop uit. Bus 1 zou ons naar een soort van eilandje net buiten de stad brengen. Maar op zaterdag rijdt bus 1 niet….iets beter voorbereiden is geen overbodige luxe. Maar lopen is goed voor ons. Ik vond het heerlijk en we waren precies op tijd om een prachtige zonsopkomst te mogen aanschouwen. Ik kan er uren naar kijken…. Check de foto’s en dan begrijp je waar ik het over heb. Ongeveer 120 foto’s gemaakt…paparazzi Rozie is back! Toen terug naar ‘keskusta’ (centrum) om heerlijk bakkie cappuccino met whipped cream te doen en op te warmen (-16 buiten). Toen met bus 7 richting Puijo Torni; grote uitkijktoren bij de stad. Langs de ski schansen via trappetjes op naar de toren. Boven aangekomen blijkt ie gesloten. Echt balen, want het uitzicht zou fantastisch geweest zijn. Rond 15:00 was de fut er wel een beetje uit, dus op weg naar huis. Samen spaghetti a la Katrin & Dasha gegeten. Het smaakte heerlijk na zo’n enerverende dag. Katrin en Dasha zijn nog gezellig blijven kletsen tot uurtje of 10 en toen was het bedjes tijd. Dag weer goed besteedt en ben best beetje trots op mn mooie pics.

Zondag om half 10 eruit, ff douchen, happie eten en laptoppie aanslingeren. Heb artikel voor International Marketing over de marketing strategie van Mc Donalds gelezen en was best interessant. Om 14:00 (ja, zo snel gaat de tijd soms) met Ans en Eline met die opdracht bezig geweest en daarna met z’n drieën macaroni gegeten. Spontane actie om ’s avonds een filmpje te kijken bij Natalia met Katrin en Dasha. Natalia (uit Polen) woont in een andere wijk, Särkiniemi, ongeveer 20 min lopen. Heerlijk om ’s avonds een stuk te lopen na t eten. ‘Land of women’ was de titel van de film. Best leuke film. Toen weer terug gewandeld en stukkie met de bus. Vervolgens een uur met mn mampsie op skype gezeten. Heerlijk ff bij gekletst.

Vanochtend rustig opgestaan en nog ff gekletst met mn nieuwe huisgenote, Laura uit Frankrijk. Ze komt waarschijnlijk bij ons in de klas. Om 12 uur op school om een foto te laten maken voor de studentenkaart. Dit waren we vorige week glad vergeten. En nog ff heerlijk geshopt bij de 2nd hand shop. Ans heeft ondertussen al 3 paar leren (!!) laarzen gescoord voor 1,60 per stuk!! Erg frustrerend, want alles is in haar maat. Ook nog koekenpan en een matras gekocht voor als Sake en Alko volgende week paar dagen komen. Jaja, dan al. Heb wel zin om mn poppie weer ff te zien. Super gezellig!! Kan niet wachten leafke!! Maar dus met de matras in de bus. Dat geeft een hoop lol en niet alleen voor ons. Maar dus ook weer geregeld.

En maandag is het wasdag dus dat zijn we nu tussen de bedrijven door aan t doen. Zo nog ff tosti in de pan en verder vanaaf lekker nix. Zal nog ff wat foto’s uitzoeken en toevoegen.

Hou jullie op de hoogte!!
Tot snel

Greetz Rozie

• 19 Januari 2009 - 16:36

Marijke:

Nice pictures...

We komen bij jullie ook zeker op bezoek ;-)

• 19 Januari 2009 - 20:55

Christa Berghuis:

Hallo avontuurlijke Soulmate. Nu zit je zo maar weer in het hoge (koude) Noorden. Is weer eens iets anders dan Australië. Je bent niets veranderd.Have a great time!

• 19 Januari 2009 - 22:56

Nienke:

He meis! Superleuk om te zien waar je zit! Enig ja die onbevlekte muren, ik zal nog over een creatief idee nadenken om daar wat aan te doen. Alhoewel, zoveel tijd spendeer je er waarschijnlijk niet en dat is maar goed ook!

Toch raar he, dat de alcohol consumptie lijkt toe te nemen met de breedtegraad, dat merk je hier ook al!

En met die rockers op de achtergond lijk je zo terug in de tijd te zijn gegaan, als dat maar goed gaat ;P

Anyway, groetjes aan iedereen die mee leest en Sake jongen, ik leef met je mee!
    Knuf,
    Nienke

• 20 Januari 2009 - 06:43

Marieke:

Haaai haai Roos,

Wij hoeven ons in ieder geval niet zorgen te maken dat je ons mist!

Maar wel fijn dat we een beetje op de hoogte blijven van wat je allemaal uitspookt daar!

Tsja, wat zal ik nog zeggen over de foto's...

PRACHTIG PRACHTIG

xx Marieke

• 20 Januari 2009 - 17:37

Dagmar:

Nou kletskous....gaat wel lekker of niet dan?
    Mooie verhalen en foto's!! :)
    Ben benieuwd wat je allemaal nog meer gaat beleven.
    Heb je adres genoteerd en zal binnenkort een mooi kaartje voor je opzoeken ;)

Tot de volgende keer!!!

Liefs,
    Dagmar

PS Jouw kans om laarzen te scoren komt nog wel;)

• 21 Januari 2009 - 11:07

Marieke:

Btw...

Je bent toch niet stiekem verliefd geworden op Junior Couwenberg?

Eigenaar van Couwenberg en Zonen.

• 22 Januari 2009 - 17:38

Rob:

Hey roos,

Nl is ook zóóóó klein hè. Tijd niet gesproken en/of gezien, maar 't gaat zo te zien aan fotos prima! Veel plezier daar! Maar dat zal wel lukken.

Groet'n

• 23 Januari 2009 - 11:07

Nathalie:

Hey meissie,

Ben eindelijk bij met het lezen van je fantastische verhalen. we zijn namelijk allemaal ziek geweest. Verkouden, zere keel, hoesten en erg moe. Was ondanks dit ook nog aan het werk. Ben nu vrij t/m woensdag. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt.

Tot de volgende keer.

Groeten Nathalie

• 23 Januari 2009 - 17:12

Sanne:

Jaaa een nieuw verhaal! en nieuwe foto's.. supermooi!

Have fun en tot de volgende keer! ;)

• 24 Januari 2009 - 13:16

Henk En Gabi:

Hallo Roos,
    We hebben net jou mooie fotos bewonderd. Zo te zien heb je het prima naar je zin. Veel plezier verder en geniet lekker van alles wat je doet.
    Groetjes,
    Henk en Gabi

• 24 Januari 2009 - 16:50

Kimberley:

Haha beetje late reactie :p maar mooi man is t daar! Hier is het echt een droge boel! Ze zijn wanhopig het gras aan het besproeien zodat het nog wat lijkt haha.

Prachtige foto's! Hoop dat je huisgenootje een beetje leuk is ;)